Učitavanje

MASERATI GRANTURISMO S

subota, 02. jun 2018.

Italijanski sportski  automobili:  lepi, agresivni, elegantni, pomalo krhki.  A da li je to sve istina imali smo priliku da oprobamo u Maserati Granturismo S. Maserati je u svojoj ponudi davao tri agregata, sva tri V8 počevši od običnog 4.2L, preko Granturisma S od 4.7 litra do čuvenog MC Stradale sa motorom koji ima nešto više snage. Agregati potiču od čuvenog Ferrarija tako da je njihov kvalitet u startu zagarantovan. 

Ovaj Granturismo je pravi elegantan auto, nežne linije se protežu po bokovima, naizgled neupadljiv zadnji kraj sa 4 auspuha i đavolski agresivan prednji kraj sa ogromnim usisom za motor koji naprosto grabi svaku trunku vazduha za zvoju zver u sebi. Atmosferski motor od preko 400ks izaziva  osmehe svima, počevši od kamenja , drveća, do male dece , njihovih roditelja pa na dalje. Biti objektivan u opisu ovog automobila je meni nekako nemoguće. Jer italijani umeju da probude emociju i ono dečije u vama, što je ovaj Maserati itekako uspeo. Ovaj motor uparen sa menjačem poput onih u Aston Martinu, daje jako prijatan osećaj pri ubrzavanju. Iako je poluautomatski, ne daje baš glatke prelaze između brzina kao što je to slučaj kod DSG-a. Nekako to i gledam kao poentu ovog automobila. Uspevao je i da me razočara i da me razbesni, smiri i sve to na putu do svoje poslednje brzine. Poigravanje sa emocijama  mu itekako ide od ruke. Na kraju je uvek bitan onaj histeričan osmeh, koji je rezultat onog bezobraznog u Maseratiju.

Zvuk ovog auta je nešto o čemu bih mogao da pišem i pričam danima. Glasan, agresivan, dubok, rezak, prodoran i tako u nedogled. On je jedan glavnih atrubuta ovog auta. Kada se pusti papučica gasa čuje se ta opadajuća grmljavina,  praćena pucanjem i brundanjem iz izduva koje vas ostavlja zamrznute i bez komentara. 

Ubrzanje  od oko 4.5 sekundi do 100km/h je sasvim pristojno i ono ne prestaje sve do kraja, vuče istom silinom dok god držite gas. Ležanje u krivinama je dobro, ali koliko god ga tretirali kao sportski automobi,  ne bih se usuđivao da vozim do samog limita jer je ovo ipak GT automobil koji ima skoro 2 tone. Ta masa ima i svoju prednost, a to je ta stabilnost na autoputu. Čak i pri brzini od 270km/h ne odaje utisak neke dramatičnosti i nesigurnosti, sve je stabilno i mirno. 

Prilikom vožnje Maserati je začuđujuće udoban auto. Ima kožni enterijer, prednja sedišta su jako udobna i potporna, zadnja klupa je jako mala i sabijena i može se koristiti za prevoz dvoje sitnijih članova posade. Kvalitet izrade enterijera nije na nekom zavidnom nivou. Za 9 godina koliko je ovaj automobil star, koža je na nekim mestima izderana i jako oštećena.  Očekivao sam da je plastika na prednjoj tabli kvalitetnije odrađena, ali nije. 

Što se same pouzdanosti tiče, vlasnik kaže da je pouzdan, ali naravno da sve to zavisi od načina  vožnje , održavanja i paženja. Jako je skup za održavanje, zato ih i nema mnogo na našim ulicama, ali  ako uzmemo u obzir da se većina delova na Maseratiju nalazi recimo na Alfi, Puntu, Citroenu, ne biste mi verovali.  Tako da se uz malo znanja i mnogo istraživanja može proći dobro i koliko toliko jeftinije.  

Ni jedan automobil nije perfektan pa ni ovaj. Mane ovog Maseratija su cena održavanja, pa i ta puzdanost. Ali ono sto mi ni jedan automobil  nije pružio, bar meni, jeste ta emocija. Oprostio bih mu retrovizor od Alfe i pumpu od Citroena kao i sve ostale čudnovatosti vezane za njega. Pravi jedan jedan sklad svega onoga što bi jedno malo dete poželelo.

 

Ipak je to Maserati.


Tekst: supercars_serbia

Photo: supercars_serbia