Učitavanje

BMW M5 f10

nedelja, 01. oktobar 2017.

S obrzirom da živimo u vremenu i postoru gde se retko sreću ovakvi sportski automobili, imali smo dovoljno sreće i dobili priliku da provozamo jedan nesvakidašnji primerak.
Susreli smo se sa naizgled običnim, ali ispod haube, pojačanim V8 agregatom iz BMW-a M5 koji u ovom slučaju ima nešto više od 650 ks (Fabrički motor ima 560ks).

Kao veliki ljubitelj i vlasnik 2 BMW-a obradovao sam se činjenici da ću moći da sednem u njega i osetim ono što je BMW postigao poslednjih godina. U trenutku kad sam dobio ključ bio sam svestan da ću ovaj auto i voziti, pa tako i napisati ovaj tekst. 
Pa da počnemo.

BMW M5 predstavlja ultimativni i ekstremni spoj udobnosti luksuza sportskih karakteristika jednog automobila koji se može voziti svakodnevno. Pošto sadrži srce sportiste, ovo je automobil koji se može voziti na stazi, ali uprkos tome može služiti i za duga putovanja. Veći od svojih predhodnika što za posledicu ima povećan prtljažni prostor kao i veći prostor za noge na zadnjoj klupi.

Na osnovu predhodnika koji su imali V8 i V10 atmosferski motor, možemo zaključiti da se ovaj M5 udaljava od svojih korena. Zašto ovo kažemo? Zato što poseduje 4.4 V8 twinturbo agregat sa preko 500ks, što ce neke entuzijaste ostaviti razočarane. 
Prilikom voženja primetio sam to da BMW-ovi inženjeri nisu mogli da sakriju to da je automobil veći od ranijih modela kao što su e39 i e60, iako su to samo milimetri u pitanju, uspeli su da urade veoma dobar posao prilikom ispoljavanja tolike snage. Snaga dolazi veoma linearno i ne oseća se tzv. “turbo rupa”.
Nivo adrenalina konstantno raste prilikom vožnje. Zvuk i agresivni BMW-ov izgled govore da nema vremena na gubljenje. Automobil je namenjen da se vozi i uživa u vožnji.
Suvišno je reći da je udoban, iako je to limuzina, od njega se očekuje da kroz svaku krivinu izadje kao ni da nije ušao. Sportista u duši pokazuje sve svoje talente i oduzima mi dah. Malo straha, mnogo užitka-tako bi se moglo opisati ono što sam iskusio.

Sa preko 650 konja ovaj automobil je živa vatra. Na njemu je zbog povećanja snage moralo da se izmeni i ogibljenje, kočnice su bolje. Sve u svemu, pravi tjuniran M5.
Kod ovakvih automobila besmisleno je i govoriti o potrošnji, ali da nije nje, ovo bi bio pravi porodični auto sa dozom sportske agresivnosti. 

Što se tiče samog luksuza ove limuzine poseduje grejanje i hladjenje sedišta, četvorozonsku klimu kao i ostale najnovije tehnologije tog doba. Kožna sedista su dizajnirana tako da pružaju potporu prilikom grube sportske voznje i o njima ne treba ništa govoriti. Stvar koju bih voleo da napomenem jeste ta da se što više gubi na analogiji u automobilizmu. Pod tim podrazumevam samu konekciju automobila i vozača, koja se sve više gubi. Ukoliko auto uporedimo sa automobilima kao sto su M3 e36, M3 e30 kao i sa novijim M5 e60 i M3 e46 auto nije toliko povezan sa vozačem  kao što bi trebalo da očekuje od automobila iz M divizije, jer posao odradjuju, ABS, ESP i ostale kontrole trakcije. Ali kao jedinka i kao automobil sam za sebe,  stvarno je neprikosnoven. Moramo i mi biti malo popustljivi i shvatiti da automobilizam ide u koraku sa vremenom i putu komercijalizacije.

Tekst: @supercars_serbia, @fashioncars11
           

Slike: @supercars_serbia, Aleksandar Timotić