Učitavanje

TESLA MODEL S P85

četvrtak, 08. jun 2017.

Lep, sunčan dan, reklo bi se skroz običan do trenutka našeg dolaska na savski kej gde smo imali priliku da testiramo Tesla model S P85. Činjenica da taj automobil ne može da se registruje u Srbiji je dovoljna da ga ovde smatramo raritetom koji ako postoji, registrovan je na inostranim tablicama. Pre našeg utiska o automobilu, moramo da napomenemo da u Srbiji, takodje, nema infrastrukture za ovakav automobil, odnosno super punjaci ne postoje, dakle jedini nacin je kucna mreza, ali takvo punjenje traje jako dugo(8-10h). 

Na prvi pogled Tesla ne izgleda kao sportski automobil, karoserija limuzine ne odaje utisak o samoj snazi, koja iznosi 416 “konja” i fantastičnih 601 Nm obrtnog momenta koji se prenose na zadnje točkove. Međutim,  ubrzanje koje je konstantno iznosi 4,4 s do 100km/h  što je u rangu sa Mercedesovom limuzinom S klase(npr. S500 4.8s) ili Audijevim modelom S8 (4.2s) koji su jači od modela s za 39, odnosno 97 “konja”. Maksimalna brzina je 210km/h.

Menjač je automatski i njegova upotreba je ograničena na tri funkcije : neutral, reverse, drive, ali i parking brake dugme je tu. Menjač je postavljen, na mesto kao i kod Mercedesovih modela sa desne strane gde obično očekujete da uključite/isključite brisače.

 

Spoljašnji dizajn je dopadljiv, zaobljeni uglovi na automobilu duzine 4,976mm. Na točkovima od 19 inča nalazi se preko 2t, odnosno 2176kg. Svetlosne grupe su u led tehnologiji i napred i nazad. Kombinacija sa hromiranim detaljima je pravi pogodak, a najviše nam se dopalo što su brave na vratima uvučene u samu karoseriju i nakon otključavanja automobila na senzor se izvlače. Ključ je takođe zanimljiv, jer je reč o mini Tesli koja je pametni ključ.

Unutrašnjost je, rekli bismo klasična, kao kod automobila u E segmentu, kvalitetna koža, udobna sedišta, poprilično  prostora čak i za visoke osobe i na prednjoj i na zadnjoj klupi.
Ono što je najviše privuklo pažnju jeste centralni displej koji je ogroman, a na njemu vidite gotove sve informacije, od navigacije preko multimedija, razgovora, potrošnje energije kroz dijagram, do prikaza kamera za parkiranje napred i nazad. Za razliku od malh displeja u pojedinim konkurentskim automobilima, u Tesli je napravljen odlican posao , zaista pregledan i ogroman displej. 



Kombinacija kože, karbona i aluminijuma izgleda elegantno.Volan sasvim lepo leži u rukama, ali stiče se utisak da je koža na volanu nedovoljnog kvaliteta u odnosu na renome ovakvog automobila. Testirani model je 2014. godine proizveden, a već vidimo oštećenja(sitna) na volanu.

Kada je reč o prtljažniku, ima ih dva. Zbog elektromotora koji ne zauzima toliko prostora kao benziski ili dizel motori, prostor je dobijen i napred. Zapremina prtljažnika iznosi od 745 do čak 1645 litara.
Sve u svemu, Tesla model S P85, koji smo mi testirali, je pre svega tih automobil, kojim možete sa jednim punjenjem preći oko 350 kilometara, pogodan za svakodnevnu upotrebu i pogodan za putovanja. Rekli bismo pravi porodični automobil koji je pre svega ekološki nastrojen. Cena osnovnog modela iznosi 100 000 $.
Sa ovim automobilom mozete izazvati mnoge sportske automobile na megdan, iako nije reč o jačem bratu(P100D). Jedina zamerka od nas je ta što nema zvuk, ali možda je to samo subjektivno mišljenje, ipak smo mi momci koji vole rezak zvuk V8 atmosferskih agregata.

Tekst i slike: fashioncars11